tisdag, juni 23, 2009

Tjejsnack x2 - Telefoner och kungligt

Telefon
Vad har du för operatör på din hemtelefon/mobil, om du har båda?
Telia/Comviq refill.

Vad pratade du om i ditt senaste telefonsamtal?
Med mamma, om vad som hade hänt sedan sist vi pratade.

Vad ligger totala telefonräkningen på per månad?
Typ 30 kronor +abonnemangsavgift hos Telia, sedan sms:ar jag väl för c:a 100 kr/månad med mobilen.

Hur ofta skickar du sms?
Nästan dagligen.

Är det oftast du som ringer till dina vänner?
Nej, jag är absolut ingen telefonmänniska. (Jag pratar i princip bara med min mamma i telefon, samt jobbrelaterade samtal förstås).


Kungligt
Vad tycker du att kungafamiljen gör som är bra?
Jag tycker de representerar Sverige i världen på ett utmärkt sätt.

Vad tycker du om att en ingift person automatiskt kan bli kung/drottning?
Nja, så är det ju inte. Daniel Westling kommer ju inte att bli kung, såvitt jag förstår. Hur som helst, jag tycker det är okej.

Vad skulle du göra om du var en kunglighet?
Ingen aning, vara mig själv hoppas jag.

Vad tycker du om att kungen har straffrihet?
Det finns lagar som är mindre förlegade ;), men hittills har det ju inte ställt till bekymmer (eller snarare, på sista tiden kanske ;)

Tycker du att vi ska fortsätta ha monarki?
Ja. det är ett bra sätt för Sverige att synas i världen. Att byta till president skulle knappast vara billigare (som ju är ett rätt vanligt argument för att övergå till det i stället).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar