tisdag, juni 02, 2009

Tjejsnack 8 ärlighet

1. Säger du till om du får för mycket tillbaka i kassan?
Ja, om jag märker det. Mindre summor är det ju inte säkert man tänker på om man får fel tillbaka.

2. Berättar du för din bästa vän om dennes partner är otrogen?
Jag har tack och lov aldrig ställts inför detta, men jag skulle nog göra det.

3. När förskönar du sanningen för att inte såra någon?
Mycket sällan. Det finns ju nästan alltid något bra man kan säga ("tröjan har en fin färg/är unik/något annat bra). Jag väljer vanligtvis att inte säga något alls i stället för att försköna sanningen.

4. I vilka situationer kan man vara för ärlig?

I arbetsrelaterade situationer kan det vara bra att välja sina strider, så att säga.

5. Står du i alla situationer upp för din åsikt?
Ja och nej. Väljer jag att "vara med i diskussionen" gör jag självklart det, men som jag säger på fråga fyra, man måste välja sina strider.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar