tisdag, oktober 14, 2008

Utmanad av Wih

så svarar jag genast (*hemlis* jag hade redan svaren sparade eftersom jag misstänkte att Wih skulle utmana mig...):

Vilken mat äter du ofta?
Eftersom vi är så förtjusta i våra veckomatlistor (ja, där var de igen...) så äter vi faktiskt väldigt varierat! Men pasta och ris blir det ofta (gott) och fisk äter vi varje tisdag - så det är väl vad jag äter ofta. Maten innehåller dock förvånansvärt ofta antingen curry (passar till allt, hmm), vitlök, citron eller sambal oelek (eller varför inte alla kryddorna - goda saker potentierar ju som bekant varandra ;). Körsbärstomater och avokado är annat jag förvånansvärt ofta stoppar i mig i matväg. (by the way - tur att inte kaffe är mat...)

När du är på kalas, är du personen som sitter eller hjälper du till att duka av?
Oftast inte, jag är av naturen lat (och aningen ouppmärksam, speciellt om det är mer fest än kalas...)

Var sitter du helst när du bloggar?
Vid datorn *fniss* (och vår dator är stationär och står i arbetsrummet).

Köper du ofta Triss?
Nej, det kan jag inte påstå.

Vilket land eller vilken stad har varit din bästa semester?

Alla resor är ju underbara på sitt sätt - dessutom har jag varit på ett par trevliga jobbresor också. Länder jag kan tänka mig återvända till är Italien, Tyskland och Japan - där jag varit på trevliga resor som gett mersmak.

Vilken TV-kanal tittar du mest på?
Jag ser knappt på tv längre - kanske ett par timmar i veckan max, så det är lite svårt att säga. igår såg jag i och för sig CSI på 5:an och ikväll är det krabbfiske på Discovery...

Vilket är ditt favoritvin?

När jag disputerade fick jag ett underbart rött vin i present, tyvärr minns jag inte namnet *suck*. Annars gillar jag ett vitt vin med hattar på etiketten också (ja, ni märker ju vilken finsmakare jag är *skrattar*). När vi är i Tyskland brukar vi köpa lokalproducerat vitt vin som smakar ljuvligt... (Åker man inte dit själv kan snälla orkestermedlemmar köpa i utbyte mot gamla tv-apparater... :D)

Jag utmanar Linaliten och Ami!


Här hittade jag fortsättningen ;):

Klädbutik?
H&M är nog den butik jag har handlat och fortfarande handlar mest.

Inredningsbutik?

IKEA (är man som myran uppvuxen med 6 km till IKEA Sundsvall så är valet lätt :D)

Godis?

Hmm, inte lakrits och salta karameller, annars går allt ned. (Alla myror gillar ju sötsaker).

Stad?

Umeå är min hemstad nuförtiden i alla fall - men kanske inte favoritstad...

Dryck?

Till maten gillar jag "lingondricka" (måltidsdryck med lingonsmak). Annars är jag en stor cola-fantast. Kaffe dricker jag gärna både ofta och mycket av.

TV-serie?

Maria Wern - Främmande fågel såg jag när den gick, CSI brukar vi följa och likaså krabbprogrammet på Discovery (förfärligt tjatande).

Träning?

Nej tack. Hellre en kaka till.

Bakverk?
Alla sorter, mmm, en till tack (och gärna lite påtår också ;)

Kaffe?
Ja, tack.

4 kommentarer:

  1. Anonym11:50

    Huuur kunde du ana det?? *lol*

    SvaraRadera
  2. Jag har en gammal tv i källaren, var hittar jag en orkestermedlem tro?

    SvaraRadera
  3. Jag antar utmaningen, men inte riktigt än. :)

    SvaraRadera
  4. Anonym21:16

    Jag har antagit utmaningen! :) *kram*

    SvaraRadera