fredag, oktober 03, 2008

Magkänsla

- nästa gång jag tänker "ska jag verkligen göra så, det känns inte som om det kommer bli bra", då ska jag lita på den känslan. Alltför ofta tänker jag saker som "det är visserligen sol ute men jag kanske skulle ta regnkläderna", det gör jag ju förstås inte (det var ju sol) och sedan ösregnar det när jag ska hem. Jag har dussintals exempel på liknande saker... men det är svårt att lita till känslan, när man är van att leva och jobba utifrån fakta.

Nejdå, inget katastrofalt eländigt har hänt för att jag inte litat på den, men kanske kan jag undvika små förtretligheter också då. Nåväl, bättre lycka idag!

Är du bra på att lita på din magkänsla?

1 kommentar:

  1. Anonym10:54

    Magkänsla är nästan det viktigaste jag har. Jag är enormt känslig för sådant och brukar alltmest jämt följa magkänslan före annat. :)

    SvaraRadera