måndag, juli 21, 2008

Eftersom det nu regnade

...och min server på WoW låg nere så har jag sytt de nya, vita linnegardinerna vi köpte för halva priset på Hemtex igår. Visst rear de jämt? De ska sitta i vardagsrummet tills det är dags att ta fram de bruna trådgardinerna till hösten. Sedan har jag också sytt nytt kuddfodral till vår stora myskudde (72x72 cm, från ikea). I grönt "nalletyg". Så nu har kag tillfälligt utrymt köket, eftersom det flög en hel del ludd omkring, och fick mig att nysa. Ehrm, det tyget har legat och väntat ett par månader. Nåja, nu är kuddfodralet färdigt!

Förresten, ett litet dragkedjetips (säkert vet alla det här, men men):

Tejpa fast din dragkedja med frystejp innan du syr - då slipper du nåla (!) - tejpen går bra att sy i och den är bara att dra bort när du är klar. Fungerar bra på alla typer av tyger (nästan för bra på sladdriga tyger, där kan den vara svår att få bort, men går bort efter tvätt) - såväl till kuddar som till kläder! Själv hittade jag idén i min mammas sybok från 70-talet (och ja, det är den enda sybok hon har).

1 kommentar: