fredag, juni 20, 2008

Fördelar med regn (?)

på midsommarafton:

- jag behöver inte åka till Gamlia och titta på alla som firar midsommar där (vilket jag iofs brukar tycka är skoj, men i år kände jag inte för det ändå).
- folk håller sig antagligen nyktrare (och då blir det färre som behöver sjukhusvårdas/färre som kör rattfulla/o.s.v.).
- det känns inte fullt så tråkigt att de flesta vi bjöd till midsommarfest inte kunde komma, så vi ställde in
- jag kanske hinner fixa och dona med lite saker här hemma i stället (yeah, right :D)

För övrigt blev jag idag stoppad av polisen för körkortskontroll+nykterhetskontroll. Ehrm, tänkte jag när polisen sa "och så ska jag kolla bilen", vi har inte satt på det nya skattemärket (som kom i, tja, februari, kanske?). Nåja, han var snäll och jag fick köra vidare. (Och för er som undrar, jag var nykter och hade körkortet med mig).

1 kommentar:

  1. Trevlig midsommar! (Ja, det var väldigt blött på Gammlia så du missade inte så mycket, ett tag funderade vi på att flytta in precis allt...)

    SvaraRadera