söndag, april 06, 2008

Kors i taket!

Jag har varit ute och tränat idag! (Det var inte igår, snarare för en sisådär ett och ett halvt år sedan). Efter en tids funderande kom jag till sist fram till att jag nog faktiskt borde träna något. Problemet var bara att hitta något som kändes roligt, som inte kostade alltför mycket (Iksu gick med andra ord bort direkt) - och gärna också något som var lätt att göra (Iksus gruppträning gick med andra ord bort igen), jag är inte heller jätteförtjust i gruppträning.

Så en dag fick jag Stadiums medlemstidning hem, och där gjorde de en reklam för löpträning (joggingskor, joggingkläder - vilken marknad!). Dessutom pratade mina (kvinnliga) AT-kollegor sig varma för löpträning. *Boring* tänkte jag (i alla fall), som har sprungit en hel del, på den tiden jag åkte/tävlade i längdskidåkning, men, tja, det hade till sist fler fördelar än nackdelar. Priset (ett par skor), tidsåtgången (så länge jag springer - med andra ord valfritt), lättåtkomligt (Umeå består ju av cykelbanor) fällde avgörandet - dessutom fanns det ju inget annat jag hellre ville göra. När jag sedan hittade denna pryl, här: http://www.apple.com/se/ipod/nike/run.html kan man läsa mer. Vaknade tekniknörden i mig! Ett par nya joggingskor blev det också (de förra var för stora, så går det när man provar i fel strumpor):

Förutom ett par reebook-skor, så har jag varit Nike trogen ända sedan mitt första par, som jag fick 1991 (de var för övrigt också neongula, grå, vita och svarta :D). Idag har jag sprungit den allra första svängen, 2 km på 12.30 - kändes helt okej (ja, jag vet, jättekort sträcka, och långsamt, men ni kan väl vara lite peppiga i stället? ;). Förresten så köpte jag via iTunes lite musik att springa till, jag vill inte förstöra min vanliga musik med att träna till den =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar