söndag, april 20, 2008

Då, nu sedan

För 15 år sedan (1993):
- Gick jag i 6:an på Vivsta Skola.
- Började jag drilla (och blev kvar som drillflicka i Timrå Ungdomsorkester tills dess jag slutade gymnasiet).
- Bodde jag i Timrå med mina föräldrar.

För 10 år sedan (1998):

- Gick jag andra året på det Naturvetenskapliga programmet, på Timrå gymnasieskola. Skolan var rolig, men jag trivdes inte speciellt bra i min klass.
- Var jag fortfarande drillflicka (och med all sannolikhet intresserad av någon i orkestern :D). Tack och lov, det var här de flesta av mina vänner hörde hemma!
- Umgicks jag mycket med Johanna, som är den enda av mina kompisar från gymnasiet som jag fortfarande har (någotsånär) regelbunden kontakt med. Hon bor numera i Finland tillsammans med sin sambo.

För 5 år sedan (2003):
- Läste jag på läkarprogrammet i Umeå, termin 6.
- Var jag engagerad medlem i studentorkestern Snösvänget.
- Bestämde jag mig för att inte ta studieuppehåll, eftersom jag trivdes så bra i min klass.

För 3 år sedan (2005):
- Gick jag termin 10 på läkarprogrammet.
- Bestämde jag mig för att inte jobba som underläkare under sommaren utan prioritera mycket flexibilitet och lediga helger genom att forska i stället.
- Under hösten tog det slut med min dåvarande sambo, K. Vi hade varit tillsammans i 3,5 år.

För 1 år sedan (2007):
- Forskade jag på heltid, om Depressioner hos de allra äldsta.
- Sökte jag, och fick, forskar-AT (för andra gången, jag sökte och fick "samma" tjänst 2006, men tackade nej, för det kändes inte rätt då. Det är jag oerhört glad över idag!).
- Under hösten började jag min AT-tjänst, med många härliga kollegor och jag disputerade i november 2006 (två veckor tidigare hade jag och M, som träffades 2006 flyttat ihop i en större lägenhet än den 1:a vi tidigare delat, ytterligare två veckor innan dess hade jag varit 10 dagar i Japan med jobbet, veckan efter disputationen var det spexvecka, där jag var med i orkestern - en lätt stressig höst).

För 3 månader sedan (januari):
- Började jag min första kliniska tjänstgöring under min forskar-AT, första anhalten var Kirurgen, där jag stormtrivdes.
- Var jag nog i ärlighetens namn ganska fokuserad på jobbet.
-
Önskade jag mer snö!

Igår (19 april 2008):
- Var vi bortbjudna på kvällen till en god vän, där bjöds vi på god porterstek och en överraskningssockerkaka till efterrätt.
- Resten av dagen slappade vi (min mamma ringde på förmiddagen ochtyckte att vi hade sovit länge).
- Konstaterade jag att det är förfärligt drygt att cykla med vinterdäcken på.

Idag (20april 2008):
- Har jag gått en sväng på stan...
- ...i väntan på att Umeå Stadsmusikkårs vårkonsert skulle börja.
- Har jag provat en jättesnygg klänning på MQ som skulle passa till flera aktiviteter framöver.
- Blev jag inbjuden till min brorsdotters konfirmation, men blev tvungen att tacka nej, då jag redan var uppbokad den helgen :(

I morgon (21 april 2008):
- börjar jag på en ny avdelning (igen, fjärde gången på fyra månader) - intensivvården blir det den här gången.
- 7.30 (!) börjar jag - huh!
-
Måste vi veckohandla, eftersom vi inte gjort det idag.

Om 1 år (april 2009):
-
Är jag och M fortfarande tillsammans.
- Är min familj och mina vänner friska och krya.
- Trivs jag förhoppningsvis med mitt jobb.

Listan har jag ärligt stulit från Skolfröken

2 kommentarer: