söndag, april 20, 2008

Då, nu sedan

För 15 år sedan (1993):
- Gick jag i 6:an på Vivsta Skola.
- Började jag drilla (och blev kvar som drillflicka i Timrå Ungdomsorkester tills dess jag slutade gymnasiet).
- Bodde jag i Timrå med mina föräldrar.

För 10 år sedan (1998):

- Gick jag andra året på det Naturvetenskapliga programmet, på Timrå gymnasieskola. Skolan var rolig, men jag trivdes inte speciellt bra i min klass.
- Var jag fortfarande drillflicka (och med all sannolikhet intresserad av någon i orkestern :D). Tack och lov, det var här de flesta av mina vänner hörde hemma!
- Umgicks jag mycket med Johanna, som är den enda av mina kompisar från gymnasiet som jag fortfarande har (någotsånär) regelbunden kontakt med. Hon bor numera i Finland tillsammans med sin sambo.

För 5 år sedan (2003):
- Läste jag på läkarprogrammet i Umeå, termin 6.
- Var jag engagerad medlem i studentorkestern Snösvänget.
- Bestämde jag mig för att inte ta studieuppehåll, eftersom jag trivdes så bra i min klass.

För 3 år sedan (2005):
- Gick jag termin 10 på läkarprogrammet.
- Bestämde jag mig för att inte jobba som underläkare under sommaren utan prioritera mycket flexibilitet och lediga helger genom att forska i stället.
- Under hösten tog det slut med min dåvarande sambo, K. Vi hade varit tillsammans i 3,5 år.

För 1 år sedan (2007):
- Forskade jag på heltid, om Depressioner hos de allra äldsta.
- Sökte jag, och fick, forskar-AT (för andra gången, jag sökte och fick "samma" tjänst 2006, men tackade nej, för det kändes inte rätt då. Det är jag oerhört glad över idag!).
- Under hösten började jag min AT-tjänst, med många härliga kollegor och jag disputerade i november 2006 (två veckor tidigare hade jag och M, som träffades 2006 flyttat ihop i en större lägenhet än den 1:a vi tidigare delat, ytterligare två veckor innan dess hade jag varit 10 dagar i Japan med jobbet, veckan efter disputationen var det spexvecka, där jag var med i orkestern - en lätt stressig höst).

För 3 månader sedan (januari):
- Började jag min första kliniska tjänstgöring under min forskar-AT, första anhalten var Kirurgen, där jag stormtrivdes.
- Var jag nog i ärlighetens namn ganska fokuserad på jobbet.
-
Önskade jag mer snö!

Igår (19 april 2008):
- Var vi bortbjudna på kvällen till en god vän, där bjöds vi på god porterstek och en överraskningssockerkaka till efterrätt.
- Resten av dagen slappade vi (min mamma ringde på förmiddagen ochtyckte att vi hade sovit länge).
- Konstaterade jag att det är förfärligt drygt att cykla med vinterdäcken på.

Idag (20april 2008):
- Har jag gått en sväng på stan...
- ...i väntan på att Umeå Stadsmusikkårs vårkonsert skulle börja.
- Har jag provat en jättesnygg klänning på MQ som skulle passa till flera aktiviteter framöver.
- Blev jag inbjuden till min brorsdotters konfirmation, men blev tvungen att tacka nej, då jag redan var uppbokad den helgen :(

I morgon (21 april 2008):
- börjar jag på en ny avdelning (igen, fjärde gången på fyra månader) - intensivvården blir det den här gången.
- 7.30 (!) börjar jag - huh!
-
Måste vi veckohandla, eftersom vi inte gjort det idag.

Om 1 år (april 2009):
-
Är jag och M fortfarande tillsammans.
- Är min familj och mina vänner friska och krya.
- Trivs jag förhoppningsvis med mitt jobb.

Listan har jag ärligt stulit från Skolfröken

1 kommentar:

  1. Åh, kul att läsa!

    Brunchen var verkligen toppen. Vi blev rejält mätta alla tre (Hugo på tiggda våffelbitar då). Det är så himla kul att se barnen ihop, oftast är de faktiskt otroligt gulliga mot varann, och även när det blir stryptag eller brottningsmatcher ser man att de inte gör det för att vara elaka.

    Kram!

    SvaraRadera