fredag, mars 21, 2008

13 timmar senare

vaknade jag och kände mig som en ny människa! Jag somnade i soffan vid 10-tiden igår kväll, gick och lade mig vid elva och vaknade alltså i morse strax före elva. Det är ganska tröttande att vara på akuten, helt enkelt.

Vi firar påsk här hemma, och det känns verkligen som ett toppenval. Vi var ju hemma hos myrföräldrarna i slutet av februari, och jag orkade inte åka iväg en helg till. (Myrmamman brukar ju dessutom planera in att hela släkten ska komma varje gång jag är hemma - det är rart men inte alls vilsamt!) Det ska bli härligt att vara hemma och ledig i fyra dagar, bara mysa, äta gott, göra sånt vi gillar, sova länge (mina föräldrar brukar dessutom börja tassa omkring utanför rummet vi sover i, när de tycker vi ska kliva upp, och säga saker som "ska de inte vakna snart?", "klockan är ju snart elva" och liknande saker med ganska höga röster).

Påskpyntat har vi knappast gjort, några nya ljus till vardagsrummet i glada färger, och tre kycklingar från Cult design, det är allt (fast kanske dyker det upp något mer). Det är de kycklingar som ses i bildens nederkant - jättesöta:


Roligt är det också att få välja vad man ska äta på en "högtid", för en gångs skull. Även om det blir ganska klassiskt. Idag blir det lite sill, ägg och skinka samt ljummen räksallad. I morgon kyckling med cous-cous, på söndag lamm och klyftpotatis och på måndag något mer oväntat - sushi. Sambon fick ju sushi-saker samt en bok med recept i födelsedagspresent, och nu är det invigningsdags. Det är så skoj att försöka skaffa sig lite egna traditioner. (Sushi på påsk känns som om det kan bli en sådan ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar