måndag, februari 25, 2008

Tjejsnack v. 7 - Äta ute

Hur ofta äter du mat ute?
Räknar man med lunch på arbetstid blir det c:a 4 gånger/vecka. Om man tänker "privat" så blir det kanske 1-2 gånger i månaden.

Vad/vart äter du då helst?

(Jag är ledsen "Restaurang Torget", men ni är inte favoriten ;) Vart och vad som helst bara maten är god och vällagad. Bishop's arms var det senaste stället jag åt på och de brukar ha god mat - men favorit är svårt. Jag äter inte ute _så_ ofta.

Vad har du på din favoritpizza?
Skinka och champinjoner, gärna färska champinjoner (ja, ost och tomatsås också förstås). Fast jag räknar inte pizza som "äta ute" (oftast tar jag med pizzan hem ;).

Provar du ofta nya ställen/maträtter, varför/varför inte?

Oja! Jag gillar verkligen att äta ute/äta nya saker så det är snarare så att jag inte går på samma ställe två gånger. Dock finns det ju vissa ställen där jag äter samma sak varje gång (typ Frasses). Även när jag lagar mat hemma testar jag gärna nya maträtter (senast idag ;).

Går du ofta på café och fikar, vad?
Nej, tyvärr inte. Mest beror det väl på att jag inte hinner - men det är en ekonomisk aspekt också - varför är det så dyrt att fika?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar