lördag, januari 05, 2008

Ny layout

igen! Jag kunde ju inte låta den vara julig, nu när julen snart har dansats ut. (Vår jul dansades ut igår - alla tio julprydnanderna :D). Nu tycker jag den ser mer vintrigt krispig ut. Annars händer inte så mycket - jag har semester (t.o.m. i morgon) och sedan blir det kirurgplacering för hela slanten. Antagligen borde jag läsa på, men jag unnar mig - efter den något hektiska hösten - att bara vara ledig. (Det ångrar jag med all sannolikhet nästa vecka...)

Nyårsafton firade vi med goda vänner - nio personer, varav den stora (enda?) gemensamma nämnaren var att vi alla varit med i Medicinarspexet någon gång. Menyn, som var tre-rätters bestod av chévreost, melon, ruccola, pinjenötter (fast jag vill uttala det pinjé) samt brödkrutonger till förrätt (denna maträtt har inget namn, eftersom jag har memorerat den från en examenssittning för länge sedan), varmrätten bestod av apelsin- och sweetchilimarinerad fläskfilé, serverad på en bädd av rostade mandelspån och apelsinskivor, till det fick man sallad och pasta (från Leilas mat) samt kolapaj med lingon och vaniljglass till efterrätt. (Varav enbart efterrätten hamnade på bild). Vi hade vin kvar sedan min disputation, så det serverades till - och alkoholfria alternativ fanns förstås också. För övrigt såg det ut som om allt vi skulle servera var efterrätt, eftersom alla maträtter innehåll frukt =). Sedan spelade vi Carcassonne (det skulle vara skoj att spela det spelet när man 1. är nykter 2. inte är trött/det är väldigt sent på kvällen) - det gick inte så bra för mig, men jag skyller på att varken nummer 1. eller 2 var uppfyllda. Tack för en riktigt trevlig kväll allihop!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar