måndag, december 03, 2007

Trött, tröttare,

Myran.

Jag vill helst av allt vara ledig, men det går inte (eftersom alla mina sparade semesterdagar "försvann" (jaja, blev till pengar) när jag bytte arbetsgivare). Jag är så trött på forskningen just nu, det är lite svårt att hitta en ny gnista efter disputationen. Det blir skönt med lite miljöombyte efter nyår - då väntar kirurgen! Dessutom är jag trött på att snön inte fick ligga kvar, att AB Bostaden/Allmännyttan inte kan värma upp sina egna lägenheter (det är så kallt att jag traskar runt med en filt på mig, oavsett var i lägenheten jag är... i köket läcker det in så mycket kall luft runt fönster och balkongdörr att det är nästan omöjligt att vara där!) och att jag aldrig lyckas bli klar med saker och ting. Inte ser veckoplanerna så värst uppmuntrande ut heller - i morgon kommer Myrorna (!) och hämtar den gamla soffan (mannen jag pratade med var dock så osympatisk att jag övervägde att skänka den till någon annan...så nu gruvar jag mig för att de kommer skicka en person, för jag orkar inte bära soffan!) och på torsdag är det bilprovning. *suck*


Kan man inte får vara hemma och pyssla på arbetstid? (Eh, ja, hrm, för det är ju mycket bättre att jag sitter och bloggar på arbetstid).

Jag har säkert (h)järnbrist också! *muttrar*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar