måndag, november 12, 2007

Tjejsnack v. 44 - Årstiderna

Vilken årstid är den bästa, varför?
Hösten. För mig innebär den nystart, mycket mer än vad nyår gör. Dessutom är den underbart vacker med alla färger i naturen och de olika väderlekar som upptråder (alltifrån storm till ösregn och solsken finns ju representerat).

Alla årstider har sin charm! Känner du så också, vilken charm har de olika årstiderna?
Ja - jag vill inte vara utan en enda en! Vintern är underbar med kyla och snö, lekar utomhus och inomhus-mys, skidåkning och pulkarace och sedan framåt vårvintern när det börjar töa och droppa och solen värmer igen. Sedan kommer våren och allt lever upp igen (inklusive studenterna, som vi brukar säga här i Umeå). Försommaren, den är dock mestadels kall men kan ju vara underbart varm. Sommaren är vacker, framförallt gillar jag sensommaren när allt börjar mogna. Till sist (eller först) hösten då - men den kan ni ju läsa om här ovanför... Hmm, jag tror bestämt jag hade några fler årstider än de allra flesta har =)

Skulle du kunna leva utan nån årstid, vilken, varför?

Nej.

Under vilken årstid fyller du år?

Senvintern/vårvintern, i början av mars.

Hur brukar du bli firad, hur har du kalaset?

Inte så mycket. God middag, myrmamman och dito pappan hör av sig, goda vänner skickar krot eller sms:ar. Alldeles lagom emd andra ord.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar