måndag, november 12, 2007

Tjejsnack v. 42 - Relationer

Vem är den människa som du vet att du alltid kan komma till oavsett?
Mamma. Min sambo. Ett par-tre av mina tjejkompisar.

Vågar du rangordna dina vänner och bekanta i vilka som betyder mest? Kan man göra det eller inte?

Det kan jag inte. För mig går det inte, alla betyder lika mycket men på olika sätt.

Har du blivit sviken av en vän någon gång? Hur/När? Känns det fortfarande?
Tja, när man var yngre hände det väl ganska ofta på nivån "jag kommer till dig efter lunch" och så dök ingen upp. Eftersom jag minns det så känns det väl på sätt och vis, men det är inget jag tycker illa om personerna för. Däremot har det ju förstås påverkat hur jag beter mig mot mina medmänniskor.

Känner du att du har en bra relation till människor omkring dig?

Ja och nej. Mina vänner och min familj har jag en bra relation med. Däremot finns det människor jag inte riktigt "orkar" ha en relation med, t.ex. en del av mina kollegor (framförallt när jag känner att olikheterna är fler än de gemensamma nämnarna). Jag anser inte heller att det är nödvändigt med en bra relation (om man med bra relation menar vänskap) till alla man träffar. Att ha en neutral/ytlig vänskap är helt okej för mig. Jag hör inte till dem som vill vara vän med alla.

Vad tror du andra tycker är din bästa/sämsta egenskap?
Bästa: glad och kreativ.
Sämsta: envis och vill gärna att saker görs på mitt sätt (men jag arbetar på det senare).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar