tisdag, augusti 14, 2007

Tjejsnack v. 31 - Fordon

Har du körkort och hur länge har du haft det?
Jag har haft körtkort sedan den 18:de decemeber 2003. Jag var alltså en bit över 18 innan jag tog körkort. Att jag till sist bestämde mig för att ta körkort var för att min dåvarande sambo och jag hade bil och jag ville gärna åka överallt (= lat), men inte min sambo (=friskus ;).

Äger du en bil, vilket märke?
Japp, en Toyota Corolla -97:a, vit. Kallas allmänt för Ägget eller Pägget, ibland Miss Päggy.

Vilken är din favoritbil? Motivera!

Min egen! Den är min (vår), går bra, tar mig dit jag vill, relativt bensinsnål... Ja, sa jag att den är min?

På vilka sätt tar du dig oftast fram?
Cykel på vår-sommar-höst, till och från jobbet. Gåendes samma sträcka vintertid. När jag (vi) handlar tar vi Miss Päggy.

Vilka fordon har du åkt/skulle vilja åka? (Ex. bil, båt, buss, flyg, spårvagn osv...)
Hmm, cykel (även åkt på pakethållaren och i barnstol), buss, bil, lastbil, båt (färjor såväl som mindre båtar i olika storlek), spårvagn, tåg (X2000 är ingen hit *urk*), flyg (gör mig alltid illamående *suck*), tunnelbana (fast det kanske räknas som tåg?), suttit på en moped (min brors som riktigt liten - här pratar vi 6 månaders ålder). Jag har aldrig åkt motorcykel (eller moped), och det skulle vara roligt. Dessutom skulle jag gärna testa rickshaw, mest för att det betyder att jag är på resa i världen ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar