tisdag, juli 24, 2007

Tjejsnack v. 29 - Vad har du alltid hemma?

I skafferiet? I kylen? I frysen? I kryddhyllan? I fruktskålen?

Jag klumpar ihop alla frågorna denna vecka. Jag är nämligen en riktig "matmänniska", som gillar att laga mat, både på helger och till vardags. Således har jag (vi) också ett välfyllt skafferi, en proppfull frys, en kyl med bågnande hyllor, säkerligen drygt 30 olika kryddsorter (inte att förglömma flera paket med frusna örtkryddor i frysen) - allt från vanligt salt till sichuanpeppar (inte tillräckligt stark för min smak, men god). Det enda stället där det kan vara tomt är i fruktskålen. Jag äter såväl mat som frukt säsongsbetonat (äpplen på hösten, därefter citrusfrukter, på våren lite blandat, sedan kommer nektarinerna och så börjar fruktåret om), det ger en bra blandning och man hinner inte tröttna på något.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar