onsdag, maj 30, 2007

Vilken helg!

Den var såååå härlig. På fredagen var det grillning och spelning med Svänget (på Fysikgränd, traditionsenligt). På lördagen sov vi länge och därefter åkte vi en sväng på stan. Där var det marknad, så vi gick en sväng på den och till några få affärer. Jag hade fått för mig att jag ville gå in på Twilfit (där jag aldrig brukar handla), och hittade en supersnygg bandeau-bikini i svart- och vit-randigtt. Lite dyrare än bikinisarna (vad heter egentligen bikin i plural?) på H&M, men det var den väl värd. En snygg ampel från Cult Design köpte vi också (fast vi har ingen plats för den just nu, hmm, men förr eller senare hittar vi väl en ny och större lägenhet med fler fönster =). Efter shoppandet gick vi till Mekka och fikade. En riktigt god cappucino samt en brie- och ostsmörgås åt mig, glassdrink och biskvi åt sambon. Det var verkligen mysigt att bara gå och strosa på stan, oftast har vi faktiskt något ärende när vi åker ner, och att sitta och fika var det längesedan vi gjorde (om någonsin, något direkt dejtande har vi ju inte ägnat oss åt =).

När vi kom hem från stadsbesöket ringde en dam och frågade om jag fortfarande var intresserad av en kolonilott - och det var jag (vi) förstås! Så efter lördagsmyset var vi på söndagen och tittade på den lott som var vår - där fanns några svartvinbärsbuskar och lite rabarber, och en gräsmatta bestående av en hel del jordgubbsplantor. Vi åkte iväg och handlade en kompost, och sedan satte vi igång. Jag slogs med svartvinbärsbuskarna (en sekatör var mitt enda vapen, de däremot, de lierade sig med allehanda otrevligheter som nässlor!) medan M planterade om jordgubbsplantorna till en mer jordgubbsvänlig miljö än gräsmattan. Sedan sov vi bägge gott innan en ny vecka började i måndags. Hur som helst, trots att vi gjorde en hel del, så var jag mer utvilad på måndagen än jag varit på länge - det säger nog en del om vår livsstil (två latmaskar i samma bo... ;).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar