måndag, mars 12, 2007

Vår?!?

Jag vet, det är inte så att det (brukar bli) är vår i Umeå i början av mars, men det har hänt! (Hmm, kan det ha varit 2003, eller möjligen 2004 - och varför jag tydligen har en enorm minneskapacitet för olika ovanliga väder är en gåta också för mig). ...och nu tycker jag att så verkar kunna bli fallet igen (ja, vår i mars, om ni nu tappade bort er efter min senaste utläggning om sånt som inte hör till vare sig den röda tråden, eller poängen). Det droppar från alla möjliga ställen där det kan tänkas droppa (inte min näsa dock, det droppandet brukar ta sig när det kommer till pollensäsongen) och smältvattnet rinner. Idag såg jag till och med lite gräs titta fram under en snödriva i förskingringen.

1 kommentar:

  1. Jajemensan, idag dammade man av jeansjackan och solglajjerna innan man åkte ned på stan :-D Men det har hänt en hel massa år att det har snöat på min födelsedag (april), så man vet ju aldrig ;-)

    SvaraRadera