söndag, februari 04, 2007

Examenskort

Idag har jag gjort fyra Alla Hjärtans Dags-kort till olika swappar jag är med i (två på pyssel.net samt en på scrappiz (!)). Fast dem kan jag ju inte visa riktigt än (jag bara berättar om dem för att fresta er lite, eller hur det nu var ;). Det är i alla fall skönt att vara ute i god tid...

Dessutom har jag gjort ett kort till min kompis H som tog examen från läkarprogrammet i januari. I morgon börjar han arbeta på "min" arbetsplats, så då ska han få det. (Tanken var att han skulle få en reflexhammare också, men den beställning jag gjorde i början av veckan tycks inte ha kommit fram). Så här blev det (färgerna är inte riktigt så blaskiga som de är på min skärm ;):
Photobucket - Video and Image Hosting

Innuti står det "Grattis till din EXAMEN", med Evolution-alfabetet (Making memories, magnetstämplar). Tänk att jag en gång i tiden bestämde mig för att aldrig köpa magnetstämplar. Apropå magnetstämplar - det är ganska precis ett år sedan jag gjorde min första pappers-pysselbeställning någonsin - och nu har jag just hämtat en Craft Robo (det var det där med materialsport).

Igår gjorde jag mitt bästa för att installera min nya Craft Robo, och det gick hyfsat. Dock - att påstå att den är mac-kompatibel är definitivt att överdriva, Craft Robo-programmet gick inte ens att installera *suckar*. Jag kan i och för sig köra genom Adobes Illustrator, men den möjligheten har ju inte alla. (Dock lyckades jag själv i någon meny ändra någonting så att det slutade fungera, så då resignerade jag och installerade på M:s PC i stället, där att fungerade som det skulle *dubbelsuck*). Roligt var det i alla fall att skära ut saker och bokstäver *nöjd*.

1 kommentar:

  1. Anonym19:41

    Ljuvligt kort! Och ååååh vad jag är avis på din CR!!! Funderar på om jag har råd att köpa en trots alla bebissaker som jag också vill köpa, och en bil, och en alldeles ny barnvagn, och...

    Ha det bäst!

    SvaraRadera