onsdag, december 27, 2006

Jobbsnack

(för medicinskt ointresserade kan läsandet nu avslutas för att återupptas i nästa (hålfots)inlägg).

Jour idag igen, på juldagen var det så lugnt att jag i princip hade kunnat vara hemma hos mina föräldrar - ett samtal på hela kvällen. Idag har jag gjort betydligt mer skäl för min lön. Det har ringt i ett hela dagen (och i två, och i tre, ja ni fattar va?), *gäsp*, sista utryckningen var klockan 20.45. Jag har ordinerat antibiotika (på grund av urinvägsinfektion) åt närmare tio patienter idag och diagnostiserat två femurfrakturer (vilket gör att jag fortfarnade aldrig har skickat en patient utan fraktur till röntgen *nöjd*. Hur länge den statistiken nu varar). Nu är det i alla fall lugnt, så nu ska jag sooooova! *zzzzz*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar