måndag, maj 01, 2006

Vilken helg!

Full fart har det varit hela helgen (en sådan där helg där man pustar ut när man kommer tillbaka till jobbet och får vila upp sig lite =)

Först var det ju shååvv med min studentorkester, den fick klart över förväntan (ffa ekonomiskt med c:a 7000 kronor i vinst). Roligt var det också, trots att jag glömde mina repliker... *rodnar* Myrmamman och myrpappan och två myrvänner hemifrån var och tittade, det var skoj! Sedan vidtog den sedvanliga shååvven-festen. Jag var ovanligt oengarerad, och arbetade enbart på kommando (i stället för att ha övergripande ansvar, vilket brukar vara fallet) och det var så skönt! (Latade mig t.o.m. under städningen...). Skönt att för en gångs skull få njuta av en fest i Snösvängets regi, och inte behöva tänka så mycket. (Dessutom serverades vin till maten, gott =). Jag fick den bordsherre jag ville ha dessutom (och jag undrar verkligen om det var med flit eller oflit att vi hamnade bredvid varandra - jag ska nog fråga någong gång (läs: när jag hämtat mod =)). Sedan intogs soffan där resten av natten fördrevs pratande (nu kan ju detta låta lite märkligt, men det finns bara en soffa i festlokalen och jag, min bordsherre, M, och vår vän S var snabbast - och då kan man ju inte ge upp sin plats gärna =). Resten av natten var dock inte så lång (ett par timmar max) och vid sju var städningen klar och jag traskade hem och sov till tolv.

Lördagen var fri från studentorkesteraktiviteter och det enda vettiga jag gjorde då var att handla, sedan sov jag en stund i solen på balkongen - det var så skönt (och det här är verkligen den bästa balkong jag någonsin haft *nöjd*).

Söndagen var det jam under nationernas sillunch, sedan jammade vi lite på universitetsområdet, sittandes i solen vid dammen. Därefter ägnades tiden åt att sola i gott sällskap av M, S, V och J och A (som dök upp efter ett tag) innan körerna sjöng in våren. På kvällen var det grillning hos mig (ja, inte i lägenheten förstås, utan nere på marken) så efter att ha lyssnat på körerna så cyklade jag hem och städade (och hämtade min stereo från K:s lägenhet - helt i onödan eftersom vi aldrig lyssnade på musik. Nåja, den skulle ju ändå hit förr eller senare =). Sedan ringde myrmamman så då pratade jag med henne till gästerna började dyka upp.

Vi var c:a 6-7 personer hela kvällen - fast lite olika personer, beroende på att folk kom och gick lite. Roligt var det i alla fall! De sista gick hem strax före två.

I morse träffades vi hos S klockan 7.30 och åt frukost innan vi spelade utanför våra vänners lägenheter för att väcka dem. *hihi* (På vägen dit fick jag punktering... *suck*) Sedan åkte jag och bästa K ner på stan för att fika och uppdatera varandra lite på vad som hänt på sistone och för att lyssna på K:s pojkvän Mt, som marscherade med sin orkester. Det var roligt (jag använde min gamla cykel, om någon skulle undra) och behövligt! Hade en del saker att diskutera, var ett tag sedan vi hade tid att sitta och prata så mycket och länge. Visade sig att K hade oroat sig lite för mig, men hon blev lugnare när hon fick reda på att jag var medveten om hur saker och ting var. Inte mindre krångligt för det, men ändå.

På eftermiddagen har jag mest sovit, och lagat cykeln (och diskat all disk från igår!).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar