måndag, april 24, 2006

Tjejsnack v. 17

Vecka 17
Läsvanor:
1. Läser du mycket?

Ja, jag läser precis allt så fort jag har en stund över. Böcker, tidningar, reklamutskick, ja allt som kan läsas. Jag har alltid minst en bok påbörjad och hittar hela tiden nya författare jag gillar.

2. Nämn tre av dina favoritböcker.

Det är helt omöjligt! Jag väljer att välja tre favoritförfattare io stället: Stephen King (en gammal favorit, har läst allt som getts ut på svenska), Jonathan Kellerman (psykologiska trillers, helt underbara historier) och Vilhelm Moberg (jag har läst hans Utvandrar-svit åtminstone fyra gånger och kommer säkert att läsa den fler).

3. Har du någon gång funderat på att skriva själv?

Jadå, så fort jag kommer på en bra historia som behöver berättas (för jag antar att vetenskapliga artiklar inte gills? =)

4. Är du med i någon bokcirkel/bokklubb?

Nej.

5. Köper du oftast pocket eller inbundet?

Oftast pocket. Detta är enbart en ekonomisk fråga (mer böcker för samma peng), jag skulle gärna köpa inbundet om det inte var så dyrt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar