fredag, februari 17, 2006

*gäsp*

Oj, en sådan fulltecknad vecka jag haft! Inte en enda ledig kväll. Roligt har det dock varit. Första manusgruppsmötet inför spexskrivandet var igår kväll, det verkar bli en riktigt bra grupp faktiskt *nöjd*. (Även om man ju förstås inte kan vara helt säker efter ett möte, som K mycket riktigt påpekade).

Idag har det varit ett nytt projektmöte, med en annan projektgrupp. Inte s roligt, men ändå lite spännande att se hur det går till " i den stora världen" - finns en del som jag inte riktigt gillar, men jag lär mig hur saker och ting går till och hur man får saker att gå smidigt, och det är ju alltid en användbar kunskap. Sedan var det mittseminarium med SE på jobbet. Han har onekligen hållit på ett tag med sitt projekt (även om han bara varit antagen doktorand sedan 2003, upptäckte jag till min förvåning... "Fallmannen" som jag kallade honom när jag jobbade på avd2 sommaren 2002. Nåja, själv kommer jag nog också att vara ganska långt på väg i min forskning innan jag blir antagen som doktorand. Dessutom kan det ju vara bra att ha sett hur det går till, innan man själv står där (min handledare, Y, har ju hotat med att jag ska ha mitt innan sommaren). Hur som helst, så verkade det inte så svårt, men nog en hel del jobb. Gott fika var det efteråt också (jag som hade ätit båe godi, förmiddagsfika och lunch på projektmötet) - citron- och marängpaj var det, min favorit (alla blev sugna när jag berättade att jag brukar baka det när jag slutar på något jobb - de försökte övertyga mig om att det bjöds på fika när man började att jobba på institutionen. Jaja, jag får väl bjuda någon gång vid tillfälle. Kanske närmare påsk?). Jag börjar verkligen känna mig som en i gänget på jobbet igen. Till och med jag och Mi kommer bra överens (ja, även jag och Ma iofs), trots att hon/de faktiskt är tjej/-er. Det känns skönt. Jag och Mi satt och svallrade *rodnar* om hon som var projektansvarig, i förmiddags... Det kändes himla skoj i alla fall! (Jag brukar ju inte ha så lätt för att umgås med tjejer, så det är riktigt, riktigt roligt).

Jag ska försöka hinna lägga upp korten från EFIT (inte så många tyvärr, det var verkligen svårt att komma ihåg!) innan K kommer hit och det är filmdags.

2 kommentarer:

  1. Anonym23:54

    Hejsan! Tack så mycket för ditt länktips. Ska smyga runt lite på din blogg nu :)

    SvaraRadera
  2. Åh... Citron- och marängpaj... *dreglar* Om man äter potatissoppa (tack för tipset) borde man väl kunna avrunda med paj, visst? Det är bra för SJÄLEN med dessert, det är jag övertygad om. Och att hålla fomen är jag inte så petig med - rund är åsså en form...! ;)

    SvaraRadera